Prachtig Java, Malang, Bromo en Kalibaru - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu Prachtig Java, Malang, Bromo en Kalibaru - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu

Prachtig Java, Malang, Bromo en Kalibaru

Door: Pol

11 Oktober 2018 | Indonesië, Bromo

Soms ben je iets vertraagd en schrijf je het verslag alsnog :). Vandaag vrijdag 16 november 2018 ga ik het toch echt nog even doen. Waar waren we gebleven.

Na de ervaringen van de Borobudur en de Prambanan vertrekken we per trein naar Oost Java voor de Bromovulkaan. Ik kan je vertellen, van deze trein kan de NS nog wat leren. We zitten weliswaar in de luxe klasse, dus niet tussen het vee, maar wat een walhalla. Grote seats, voetensteuntjes, tafeltjes, toilet en catering. Je moet dan ook wel 8 uur zitten. Eindbestemming is Malang. Je bent gaar na een dagje treinen dus hoogste tijd voor een Bintangetje. De volgende dag bezoeken we een lokale markt met dieren en bloemen, teveel dieren in een kooi, een koffiestop bij restaurant Oen, een koloniaals restaurant uit de jaren 50 met veel Nederlandse producten, heerlijk een krakelingetje. We koersen door richting Bromo, onder het genot van een door Roel verzorgde picknick langs de weg, komen we aan bij de locatie waar we van bus gaan wissel. Met de touring kunnen we niet de bergen in dus wordt het een oude VW die vastzit met touwtjes, met wielen en enorme toeter. We proppen ons met 10 personen + 10 tassen in de bus. Vol gas de berg op om ons klaar te maken voor een hele korte nacht. Half 3 gaat de wekker dus een klein happie een sappie en knorren maar.