Kick off has started - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van polensan - WaarBenJij.nu Kick off has started - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van polensan - WaarBenJij.nu

Kick off has started

Door: Pol en San

12 Juli 2009 | Tanzania, Arusha

10 juli 2009. 05:00 uur

De wekker gaat, eindelijk is het zover samen met San ga ik 3,5 week los in Oost Afrika. Als een echte toerist sta ik n uurtje later te wachten bij de bushalte. Een rugzak van 65 liter zorgt dat ik in balans blijf... omgerekend 18,5 kilo schoon aan de haak. Voor een vrouw best netjes om onder de 20 kilo te blijven en dan bedoelen we dus bagage. aan de voorkant ben ik ook bewapend met een rugzak van slechts 25 liter... hoezo slim fast :-)
06:30 broerlief komt aangesjokt op centraal met slechts 15 kilo.

Even snel een bakkie met donuts scoren en klaarmaken voor vertrek. Nietsvermoedend de roltrap opkomend staat het uitzwaaibyebyecomite dit keer zonder fanfare (crisistijd...) klaar om ons te doen uitgeleiden. Waarvoor hulde en dank, betekent toch dat je zo gek moet zijn om de eerste trein uit Bloemendaal city te nemen...

om 06:54 vangt het begin van fase 1 van de reis dan toch echt aan we zijn op weg naar Brussel-Zuid voor de oversteek naar Londen (St Pancras). De reis verloopt voorspoedig. Om 12:30 local time stappen we uit op St Pancras. Ff een kaafrtje fixen voor de tube bij Kings Cross. Dit gaat toch wat lastiger dan werd gedacht... Het nasty apparaat weigerde namelijk om geld en tickets uit te spugen nadat het f**king 20 pond had ingeslikt!!!

Je zult begrijpen Amsterdamse termen doen het nu best lekker op Kings Cross... de service manager doet sindsdien een aardig woordje mee ;-)

Uiteindelijk om 13:30 de bagage afgeleverd bij KAS BANK UK... even gedag gezegd en snel naar Covent Garden, even genieten van de straatartiesten onder het genot van een pint beer bij Punch en Judy's.
Voor de zekerheid een 'hartige' crepe gegeten bij crepes.

Om 16:30 zitten we in de tube (Picadilly line) op weg naar Heathrow (terminal 4) voor onze vlucht naar Nairobi, waar het echte avontuur op ons wacht.

18:17 we staan te wachten bij de incheckbalie, voor ons staat half Pakistan inclusief koffers, huisraad en overige niet te omschrijven meuk... jullie kennen het vast wel... Beverwijkse Bazaar maal 3

20 minuten later, jawel we zijn aan de beurt... met slechts 18,5 en 15 kilo wordt de grondstewardess weer wat vrolijker. Wij echter minder... Kenya aurways is omgedoopt tot Paki Airways. Hier kan geen plat Amsterdams tegen op. De lieve schat moet aan de manager vragen welke seats ze nog aan ons mag toebedelen.
San gooit z'n charmes in de strijd zoals hij dat heeft waargenomen bij ons aller Thieske... Uiteindelijk zijn we blij met de 2 stoelen 33J en H, gelukkig bij elkaar en 1 bij het raam...

Genietend van een smoothie bij starbucks passeert ons een voltallig peleton scouts in vol ornaat, Ma je had voorop gelopen om deze kudde reddeloze goedwillende amateurs in het gelid te krijgen... dit zeggende bergijpen jullie dat wij mooi achteraan mochten sluiten achter dit gepeupel. Een cricketwedstrijd England - pakistan A en B team had easy gekunt. Wij voelden ons zeer gezegend met de plekken 33 J en H in een boeing 777 - 200. Oftewel overwing met heel veel, en dan bedoelen we dus ook heel veel beenruimte... Soms is het heel lekker om maar 1.70 te zijn... :-)

11 juli 2009

05:50 local time (uurtje voor op CET)
we landen op Naroibi Airport, 40 minuten eerder dan gescheduled.
Jeremiah wacht ons op om ons naar de juiste shuttlebus te brengen. Dit is heel relaxt want je wordt er geen wijs uit hoe en wat de bus is die je hebben moet. Na 20 minuten stappen we over in de bus naar Arusha. Het wordt een bustocht van uiteindelijk 6,5 uur door de binnenlanden van Kenia. Bij het eindpunt haalt Jackson, dit is zijn voornaam, ons op. Met hem gaan we vanaf maandag op safari. Zijn truck is voor het kleine stukje naar het hotel al een feest. We komen aan bij hotel Jacarana waar we 2 nachten slapen. De eerste nacht was prima. Even een lange nacht gemaakt na alle onderbroken uren van de afgelopen dagen.

12 juli 2009

07.30 local time. Pol wordt wakker ik dus ook. Beide hebben we heerlijk geslapen, bijna het klokje rond. Pol gaat douchen, ik hoor haar nog net niet gillen, maar de douche schijnt behoorlijk koud te zijn. Geniepig sla ik het vriendelijke verzoek om daarna te gaan douchen af. Ik stel voor eerst te gaan ontbijten en dan een poging te wagen. Het ontbijt laat te wensen over ... Een scrambled egg van 1 ei vult nou niet bepaalt de maag. De cornflakes en vele jammetjes moeten uitkomst bieden voor de 2 sneetjes brood die we krijgen. Na het ontbijt waagt Sander zich onder de douche.... sorry Pol maar het is een heerlijk warme douche.

10.30 Aziz onze local van vandaag zou bij de receptie staan... Net als mijn goede vriend Krab, houd Aziz Afrikaans/Surinaamse tijden aan. Een half uur later komt hij op zijn dooie akkertje aangesloft. Met Aziz gaan we extra inkopen doen voor onze safaritrip. Wijn, chippies en andere snaai. Begin van de middag brengt Aziz ons naar het Kibo Palace hotel waar we ons heerlijk laten verwennen met een relaxation massage. Zojuist hebben we heerlijk gegeten bij Pepe een Italiaans restaurant( nee geen pizza, heerlijke visjes).

Nu gaan we ons rustig voorbereiden op morgen onder het genot van een Serengeti en Kilimanjaro biertje.

Volgende week meer over ons safari avontuur en morgen vroeg weer op.

Hakuna Matata.

• 12 Juli 2009 - 20:51

Ron Sporrij:

Hallo afrikaantjes, leuke en vermoeiende eerste paar dagen gehad zo te horen. Zal de komende week niet anders zijn schat ik. Veel plezier de komende week, gr ron

• 12 Juli 2009 - 20:54

Joran:

Wat een ontzettend leuk verslag!! Het leest alsof je erzelf bij bent... (ik voel de rugzak nog!!) :-) Have fun!!! en veel foto's maken! Groetjes en dikke x Joran

• 13 Juli 2009 - 12:21

Hubert:

Gedverdemmekes, dat klinkt allemaal net te prettig! San en Pol houden er duidelijk geen rekening mee dat er in Nederland nog mensen zijn die gewoon moeten werken. En dan heb ik het nog maar even niet over het wisselvallige weer. Maar het is ze natuurlijk van harte gegund! Kom maar op met de volgende verslagen! x

• 13 Juli 2009 - 13:48

Lein:

Heerlijk om wat van jullie te horen en helemaal super om het te lezen!! Ben bang dat ik na het lezen van alle verslagen ook maar die kant op moet gaan.

have fun,
    kus, lein.

Marianne Koot:

Jaloersmakende verhalen hoor! Misschien dat ik voor mezelf ook maar een vluchie moet boeken? Je begrijpt: hier is het no fiesta! Geniet d'rvan en laaaaat losssssssss!

• 17 Juli 2009 - 08:13

Thijs:

Zoals huub als zei; er zijn mensen die moeten werken, mar da is het juist lekker om zo af en toe weg te dromen bij dit soort verhalen! Er is hier toch geen ruk te beleven. Keep up de good works, hou het heel en schrijf nog maar zo'n fijn stukje ;)

CU Thies

• 19 Juli 2009 - 08:31

Mariska:

Hey Guys,

Wat een mooi verslag, ik ga zo op deze manier een beetje met jullie mee!! Heel leuk om te lezen en kijk alweer uit naar jullie volgende verslag..... have fun en maak mooie plaatjes.

kus,
    Freddie