Whoop whoop Batakhuis - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu Whoop whoop Batakhuis - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu

Whoop whoop Batakhuis

Door: Lies en Pol

05 Oktober 2018 | Indonesië, Medan

Ben je toch lekker aan het reizen maar daar hoort uitslapen en rustig aan niet echt bij. We gaan van Samosir naar Sipirok een rit van een goede 5 uur in de bus, met vele haarspeldbochten, toeterend verkeer, scooters en volgeladen karren en hordes mensen die naar je zwaaien. Het vertrek is om 07.00 uur dus dat betekent wake up om 05.30 uur. Ready to go na een goed ontbijt en een boottochtje om vervolgens om 08.00 uur in de bus te stappen richting Sipirok. Onderweg doen we een ananas- en koffieplantage aan. Heel leuk om te zien dat ananas dus een struik is en niet aan een boom groeit. Om even wat souplesse in de benen te krijgen heeft Roel een pittige wandeling via de rijstvelden naar het oudste batakdorp uitgestippeld. De zeepjes, badmutsen, tandenborstels, tandpasta, shampoo en andere hoteleigendommen worden met grote vreugde ontvangen door de inwoners van dit dorp. We worden voorbereid om het meest primitieve hotel van deze vakantie. Bijna geen eten te krijgen en ook de accommodatie schijnt te wensen over te laten. Als we eindelijk naar uren aankomen bij de accommodatie ben ik toch echt wel heel blij. We slapen in een batakhuis nr 17. echt prachtig. Beetje muffig en een bed waarbij moeders toch echt even loskwam van de grond, maar een geweldig uitzicht. Het eetverhaal laat ik maar achterwege dat was wel erg dramatisch. Gelukkig altijd een pakkie Verkade in de tas. Vroeg slapen want de volgende dag doen we nog even een extra etappe van slechts 9 uur in de bus. Dan rijd je dus ongeveer 350 km.

• 07 Oktober 2018 - 05:51

Jacky:

Wat een heerlijke belevingen allemaal. Ik hoop niet dat jullie uitgeput thuis komen :-)))

• 07 Oktober 2018 - 06:23

Gerbrig&Sander:

Superleuk verhaal! Busreizen kan op zich ook wel leuk zijn: mooi uitzichten! Geniet van de Verkadekoekjes!

• 07 Oktober 2018 - 08:04

Ellen Verschuur:

Wat kun je toch levendig schrijven Pauline, tenminste ik neem aan dat jij schrijft aangezien je vermeldt dat moeders toch echt loskwam van de grond! Wat ik mij daarbij moet voorstellen, weet ik niet maar dat leg je nog wel eens uit toch?
    Wel een vermoeiende reis met veel in de bus zitten. Maar dan zie je ook wat van Sumatra.
    Je had toch niet alle zeepjes en zo van het hotel weggeven want dan houd je niets over voor de ‘ slechte’ hoteltijden. Nou geniet maar en tot het volgende reisverslag.
    Lies en ik communiceren ook via wordfeud, apart als je bedenkt dat jullie zo ver weg zijn.

Liefs Ellen

• 07 Oktober 2018 - 16:16

Marianne:

Hallo Ladies, strak programma hebben jullie, dat was ook de bedoeling, veel zien ruiken en proeven. Straks op Bali een paar dagen Diam diam.
    Dikke kus Marianne