Jungle time - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu Jungle time - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu

Jungle time

Door: Lies en Pol

01 Oktober 2018 | Indonesië, Medan

Na een vroege wake up vertrekken we om 7 uur voor de trekking van 7 km op zoek naar Orang Oetangs met 2 rangers en 4 helpers. Onderdeel 1 op 300 meter van het hotel is een wiebelende hangbrug. Je begrijpt niet mijn (Pol) favoriete onderdeel aangezien ik het niet heb op lopen op bewegende dingen. Onderdeel 2 is een steile klim op een drassige ondergrond vol boomwortels als obstakel, en vooral een paar brutale makaken horen we in de verte het geluid van een orang oetangs. De ranger vertelt nog iets over kokosbomen maar de aandacht ging toch echt naar het zien van de oranje wollige heersers van het woud. Heel veel mazzel hebben we gehad, 1 mannetje, 3 vrouwtjes, 1 puber, 1 kleuter en een baby Orang Oetang hebben we gezien van een meter afstand. Als je maar een banaantje hebt dan weten ze je te vinden. Super snel en behendig slingeren ze van tak naar tak en zijn ze met een noodvaart beneden als ze iets zien wat ze lekker vinden. Een machtige ervaringen die we niet hadden willen missen. Een pittige afdeling, door beekjes, glibberige rotsen en over omgevallen bomen maakt dat wij rond 11 uur weer terug waren bij het hotel. Tijd voor een nappie. Veel hebben we vandaag niet meer gedaan, behalve een lunch en genieten van een tropisch regenbuitje van een uurtje of 2. We voegen wat foto's toe dus laat even weten of je die ook ontvangt.

• 04 Oktober 2018 - 08:38

San:

Wat waanzinnig gaaf!! Klinkt als een hele mooie ervaring :D Ik zie alleen nog geen foto's Pol

• 05 Oktober 2018 - 17:21

Ellen :

Wat een geluk hebben jullie gehad om een hele familie Oerang Oetans te zien. Helaas komen de foto’s nog niet door. Ben niet zo technisch dus kan je ook niet helpen.
    Dames ik geniet mee met jullie .