Iets wat ik maar echt 1 keer doe! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu Iets wat ik maar echt 1 keer doe! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van polensan - WaarBenJij.nu

Iets wat ik maar echt 1 keer doe!

Door: Lies en Pol

30 September 2018 | Indonesië, Medan

Vanuit hotel Polonia reizen we door naar Bahorok het oerwoud van Sumatra. Maar eerst brengen we een bezoek aan de Chinese tempel wat een uitzondering is op zondag. Veel rood, goud beelden en wierook dat is de meest korte omschrijving. En wat doe je op zondag in een moslim land, juist ja dan breng je een bezoek aan de moskee. Sterker nog, dames gesluierd en alleen toegang op blote voeten. Vooruit dan maar omdat je je toch een beetje aan de regels van het land wil houden. Maar eerlijk is eerlijk zeker een bezoek waard een indrukwekkend. Vervolgens te voet naar het paleis van de Sultan. Ook hier op blote voeten naar binnen. En sta vooral niet raar te kijken dat de lokale bevolking met jou op de foto wil. Blank en andere kleur ogen is een attractie, dus binnenkort op de billboards in Sumatra. Na de lunch, een traditionele nasi goreng in hotel tiptop een busreisje van een uurtje of drie naar het oerwoud. Alles kan op de wegen in Sumatra, links rijden, ingehaald worden door scooters waar geen leeftijd voor geld, hoe meer mensen, huisraad er op kan hoe beter. Aankomst in hotel Rindu Alam, waar wij mogen genieten van een Indonesische rijsttafel bereid door een familielid van Roels, onze gids. Morgen een trekking waarbij de wake up om half 6 is en we hopelijk Orang Oetangs gaan zien.

• 04 Oktober 2018 - 09:26

Mart En Marijke:

Hoi hoi Liesbeth en Pol,

Leuk zo jullie reis te volgen en te lezen dat jullie volop genieten.
    Foto's ontvangen wij niet.

Hier alles goed.
    Liefs Mart en Marijke

• 05 Oktober 2018 - 17:21

Ellen :

Wat een leuk verklig en zo geschreven dat je samen met jullie in de auto zit en de opgetaste brommers en andere voertuigen voor je ziet. Ja die lui die kunnen wel vervoeren!
    Ben benieuwd nar jullie ervaring met de oeran oetangs.